sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt!!!!

Sjuka sjuka sjuka människor!

Jag fick precis veta det sjukaste jag hört om norrmän, ja faktiskt sjukare än rumpetroll (som för övrigt betyder grodyngel för er som inte visste det..)

Ni vet hur man skojar om att i Norge så går klockan baklänges och banan heter gulebøj (nope, it's a lie..) och liknande..
För en liten stund se fick jag reda på något som faktiskt var sant!

Jag hade tråkigt där jag satt och skrev mitt lilla essay och började, mongo som jag är ibland, att sjunga på abc-låten. nej inte den med Anna Book, utan bara den gamla ramsan:

abcdefg
hijklmnop
qrstuvw
xyzåäö

Så säger Per helt plötsligt att jag sjunger fel.
Jag är ju inte den skarpaste kniven i skuffen, om man säger här ( som betyder att du är korkad), så jag tänkte att jag hade råkat byta någon bokstav eller nått.
Så sjunger Per:

abcdefg
hijklmnop
qrstuvw
xyzæøå

........ ÆØÅ????                     (--> översatt till svenska(for dummies): ÄÖÅ)

- Men det är ju i fel ordning, sa jag.
- Ja kanske på svenska men inte här...

WHAT THE FUCK?!
Å ska ju vara först!!!
Norrmänns sista bokstav är Å!!!

Svensken: Ja, detta gör vi från A-Ö!
Norrmannen: Nei, dette gjør vi fra A-Å......?


SJUUUUUUUUUUUUKT.........................






....sjukt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0