Snaaaark.

Nu har jag inte varit vidare aktiv på ett tag.
I alla fall inte här. Och det är för att det enda jag gör är att köra bil och läsa mediehistoria. Jag vaknar på morgonen, läser lite, åker till körskolan och kommer hem och läser lite till. En del till. Massa faktiskt.

Men idag skulle det bli andra bullar. Vi skulle till Lager 157 och shoppa lite välförtjänta kläder. Efter min körtimme kom mamma och älskling och hämtade mig (inte helt överraskande försent..).
Jag sätter mig bakom ratten och vi är igång. Ute på motorvägen kör jag om en lastbil och precis när jag har lagt mig i högerkörfält igen så dör bilen. Den bara slutar.
Va fan gör jag nu?!
Som tur var så var vi precis, ni som känner till göteborgsområdet, efter Mölnlyckeområdet så jag fick stannat bilen mellan påfarten och motorvägen. Bilen gick inte att starta och vi hittade inget fel på den, så vi fick ringa bärgaren.

Efter en stund kommer han. Han hissar upp bilen och vi kör iväg. Vi pratar om allt möjligt, han är från Torslanda så det var lätt att prata. Han pratade mest om att han har egna hästar på Orust och hur ridning var för honom. Sedan sa han att han faktiskt har en dotter som bor i Tyskland som rider...
-Ööööhhh.... Är du Donnas pappa?! säger jag häpent.
- Ehh, ja?

KNASIGT liten världen är ibland!
Don't worry Donna, we said nothing bad about you =)

Vi ska i alla fall göra ett nytt försök till att åka till Lager imorgon, men då kan inte mamma följa med så då blir det ingen övningsköring på mig. Imorgon är sista lektionen innan dommedagen... *gulp*

En goding från Sobban;
Sleep tight and don't let the bugs bite!

Kommentarer
Postat av: S

Äsch, du klarar det lätt som en plätt!

You go girl!

2008-10-02 @ 18:27:55
URL: http://s0bie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0